Transformative Learning towards a Just and Ecologically Sustainable ASEAN Community

  • アジア・文化創造協働助成
採択年度
平成28 (2016) 年度
助成額
THB 944,733
活動国・地域
タイ, インドネシア

Through civic engagement, and taking cognizance of the region’s rich and unique heritage, wisdom, and knowledge, the project aims to promote strategic and participatory processes that are at the core of transformative learning in addressing societal issues to achieve a just and ecologically sustainable ASEAN community.
In its first phase (Year 1), the project organized a regional workshop to present cases, empirical evidences and action models of selected countries, on how civic engagement has made a difference in developing effective policies and/or succeeded in facilitating implementation of them that demonstrate sustainability. This process involved cross-country and cross-sectorial participants of outstanding civic engagement leaders of the region. As a result, it contributed to a creation of a modest but a unique regional platform for civic engagement/transformative learning. The Workshop confirmed commitments from the participants for a synthesis report in English which will be disseminated to target audiences in the region.

2018年採択事業 https://grant-fellowship-db.jfac.jp/ja/grant/cc1837/
2019年採択事業 https://grant-fellowship-db.jfac.jp/ja/grant/cc1918/

関連する国/地域
日本, フィリピン, インドネシア, マレーシア, タイ, ベトナム, カンボジア, ラオス, ミャンマー, 米国, ポーランド

関連する事業

申請団体

Transformative Learning Towards a Just and Ecologically Sustainable ASEAN Community

活動国・地域

山形ドキュメンタリー道場3

アジアにおけるエネルギーを切り口としたデザインの協働プラットフォームの拡張

アジアにおけるエネルギーを切り口としたモノづくりやデザインの協働プラットフォームの構築

日本・フィリピン・タイ アジア共同プロジェクト

アセアンに於ける多文化交流を観光振興により実現する為の縦断的・横断的研究

アセアンに於ける多文化交流を観光振興により実現する為の縦断的・横断的研究

活動分野

29th Asia Pacific Roundtable

アジアにおけるエネルギーを切り口としたモノづくりやデザインの協働プラットフォームの構築

ミャンマーにおける人権に関する交流・教育トレーニング

アンコール・ワット修復人材養成プロジェクト

演劇教育による子どもたちのエンパワーメント -PETAの“Safety Zone”構築に学ぶ-

ジャパンスタディトリップ2018 (日本の政策や技術等の学習を通じた日本と世界各国の若手リーダーとの国際交流事業)