Transformative Learning towards a Just and Ecologically Sustainable ASEAN Community

  • アジア・文化創造協働助成
採択年度
平成28 (2016) 年度
助成額
THB 944,733
活動国・地域
タイ, インドネシア

Through civic engagement, and taking cognizance of the region’s rich and unique heritage, wisdom, and knowledge, the project aims to promote strategic and participatory processes that are at the core of transformative learning in addressing societal issues to achieve a just and ecologically sustainable ASEAN community.
In its first phase (Year 1), the project organized a regional workshop to present cases, empirical evidences and action models of selected countries, on how civic engagement has made a difference in developing effective policies and/or succeeded in facilitating implementation of them that demonstrate sustainability. This process involved cross-country and cross-sectorial participants of outstanding civic engagement leaders of the region. As a result, it contributed to a creation of a modest but a unique regional platform for civic engagement/transformative learning. The Workshop confirmed commitments from the participants for a synthesis report in English which will be disseminated to target audiences in the region.

2018年採択事業 https://grant-fellowship-db.jfac.jp/ja/grant/cc1837/
2019年採択事業 https://grant-fellowship-db.jfac.jp/ja/grant/cc1918/

関連する国/地域
日本, フィリピン, インドネシア, マレーシア, タイ, ベトナム, カンボジア, ラオス, ミャンマー, 米国, ポーランド

関連する事業

申請団体

Transformative Learning Towards a Just and Ecologically Sustainable ASEAN Community

活動国・地域

日本・フィリピン・タイ アジア共同プロジェクト

ANIME-ASEAN

日本・フィリピン・タイ アジア共同プロジェクト

Low Fat Art Fest: 100% Concentrate Art Pieces Volume II

130th Anniversary of Japan – Thailand Relations Concert by FEROCI PHILHARMONIC WINDS

アセアンに於ける多文化交流を観光振興により実現する為の縦断的・横断的研究

活動分野

Japanese-Philippine Conference For Urban Redevelopment Of Tacloban City

Transformative Learning Towards a Just and Ecologically Sustainable ASEAN Community

ジャパンスタディトリップ 2016

インド・太平洋時代のアジア新秩序:日本・ASEAN・オーストラリア・インドにおけるアジア研究の知的協働

第11回アジアの建築交流国際シンポジウムにおける「東日本大震災震災復興(七ヶ浜町)アジア大学学生設計提案ワークショップ」

アンコール・ワット修復人材養成プロジェクト